Νέα και άρθρα
Άρθρα για για την Εκπαίδευση & την Απασχόληση.

3+1 Ειδικότητες στο χώρο του Marketing


Είναι γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια υπάρχει αρκετό ενδιαφέρον από πολλούς νέους στην αναζήτηση απασχόλησης στο χώρο του Marketing.

Πρόκειται για ένα αντικείμενο το οποίο χαρακτηρίζεται από διαθεματικότητα όπου οι γνώσεις οικονομικών, διοικητικής επιστήμης, νέων τεχνολογιών, ψυχολογίας κ.λπ. με κύριο χαρακτηριστικό τη δημιουργικότητα, το οποίο δικαιολογημένα να γίνεται πόλος έλξης αρκετών υποψηφίων!

Τα τελευταία χρόνια επίσης η ανάπτυξη της Νευρολογίας, όπου ειδικά στελέχη αξιοποιούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα πορίσματα του χώρου στις στρατηγικής που αναπτύσσουν στο Marketing. Αυτό οδήγησε στη δημιουργία ενός αναπτυσσόμενου πεδίου το οποίο ονομάζεται Νευρομάρκετινγκ. Εφαρμογές του νέου αυτού πεδίου αξιοποιούνται σε πολλά επίπεδα. Είτε σε μία τηλεοπτική διαφήμιση είτε σε μία καμπάνια και γενικότερα αξιοποιούν τη γνώση της αλληλεπίδρασης ενός εγκεφάλου στο μήνυμα στις διάφορες στρατηγικές του χώρου.

Ενδεικτικά θα αναφερθούμε σε 3+1 πεδία που κάποιος μπορεί να δραστηριοποιηθεί στο χώρο του Marketing θέλοντας να ενισχύσουμε τη γνώση που έχουν οι υποψήφιοι για το χώρο αυτό.

PUBLIC RELATIONS OFFICERS
Το αντικείμενο εργασίας είναι η ανάπτυξη στρατηγικών και εκστρατειών δημοσίων σχέσεων, σύνταξη δελτίων τύπου, κεντρικών ομιλιών και υλικού προώθησης, δημιουργία και διατήρηση θετικών σχέσεων με βασικούς συνεργάτες και τα μέσα ενημέρωσης, διοργάνωση εκδηλώσεων δημοσίων σχέσεων και ανάληψη του ρόλου του εκπροσώπου τύπου, αναζήτηση ευκαιριών για συνεργασίες, χορηγίες και διαφήμιση κ.ά..

MARKET RESEARCH ANALYSTS
Τα κύρια καθήκοντα και ευθύνες ενός Market Research Analyst είναι η συλλογή και ανάλυση δεδομένων σχετικά με τους καταναλωτές, ανταγωνιστές και την αγορά για την δημιουργία εκθέσεων και παρουσιάσεων, κατανόηση επιχειρηματικών στόχων και σχεδιασμός ερευνών για την ανακάλυψη των προτιμήσεων των πιθανών πελατών, εκτέλεση αξιόπιστης έρευνας SWOT ανάλυσης και ερμηνείας δεδομένων, διαμόρφωση εκθέσεων και προτάσεων, έρευνες, focus groups και ανάλυση δεδομένων, παρακολούθηση και πρόβλεψη των τάσεων της αγοράς και της συμπεριφοράς των καταναλωτών, συνεργασία με άλλα τμήματα, όπως των πωλήσεων κ.ά..

SALES MANAGERS - SUPERVISORS
Κύριες αρμοδιότητες είναι η ανάπτυξη και εφαρμογή στρατηγικών πωλήσεων για την επίτευξη των στόχων των πωλήσεων, παρακολούθηση των στόχων των πωλήσεων, πρόσληψη- εκπαίδευση και διαχείριση προσωπικού πωλήσεων, ανάπτυξη και διατήρηση σχέσεων με βασικούς πελάτες και συνεργάτες, συνεργασία με τις ομάδες ανάπτυξης προϊόντων για τη δημιουργία και προώθηση νέων προϊόντων, καθοδήγηση και παρακίνηση της ομάδας πωλήσεων για τη βελτίωση της απόδοσης και την επίτευξη των στόχων εξέλιξης και καριέρας, ανάλυση δεδομένων πωλήσεων για τον εντοπισμό τάσεων και ευκαιριών κ.ά..

BRAND MANAGERS
Οι κύριες αρμοδιότητες ενός Brand Manager περιλαμβάνουν ανάλυση τοποθέτησης της εμπορικής επωνυμίας και στοιχείων σε σχέση με τους καταναλωτές, συμβολή στη διαμόρφωση και προβολή του οράματος και της αποστολής της εταιρείας, μετατροπή στοιχείων της εμπορικής επωνυμίας σε σχέδια και στρατηγικές τοποθέτησης στην αγορά, διαχείριση μια ομάδας που εργάζεται στο τμήμα σε πρωτοβουλίες προώθησης της εμπορικής επωνυμίας, καθοδήγηση δημιουργικής ανάπτυξης, ώστε να ενθαρρύνεται το «κοινό στόχος» να δράσει, καθορισμός προδιαγραφών απόδοσης, παραμέτρων κόστους και τιμής, εφαρμογών αγοράς και εκτιμήσεων πωλήσεων, μέτρηση και αναφορά απόδοσης για όλες τις καμπάνιες και των κύριων δεικτών απόδοσης, παρακολούθηση των τάσεων της αγοράς, έρευνα αγορών καταναλωτών και δραστηριοτήτων των ανταγωνιστών κ.ά..

Γενικότερα γίνεται αντιληπτό ότι όσοι θα ασχοληθούν στο χώρο του Marketing, σίγουρα χρειάζονται αρκετές δεξιότητες όπως ικανότητα να αλληλοεπιδράς με πελάτες, διαπροσωπικές και επικοινωνιακές δεξιότητες, οργανωτικές δεξιότητες, προσοχή στη λεπτομέρεια για την ποιότητα της εργασίας, ηγετικές δεξιότητες, ομαδικό πνεύμα, αποτελεσματική διαχείριση του φόρτου εργασίας, δεξιότητες πωλήσεων, επίλυση προβλημάτων, άριστες δεξιότητες προφορικής και γραπτής επικοινωνίας, ικανότητες συντονισμού και άλλες.

Ένα τμήμα που θα μπορούσε να προσφέρει σπουδές στο αντικείμενο του Marketing σίγουρα είναι το τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του Ο.Π.Α. Όμως και από τα τμήματα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας, Οργάνωσης και Διοίκησης επίσης είναι τμήματα από τα οποία ένας απόφοιτος μπορεί να δραστηριοποιηθεί στον τομέα αυτό. Απόφοιτοι τμημάτων Ψυχολογίας και Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης έχουν την δυνατότητα με εξειδίκευση να δραστηριοποιηθούν στον πεδίο αυτό. Φυσικά οι απόφοιτοι από τα τμήματα Επικοινωνίας και Ψηφιακών Μέσων όπως και του τμήματος Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας.

Όλη η επιστημονική μας ομάδα στην EMPLOY EDU Σύμβουλοι Εκπαίδευσης και Σταδιοδρομίας είναι πάντα δίπλα σας για την έγκυρη ενημέρωση σας.

Βακάλογλου Ζωγραφιά , Σύμβουλος Σταδιοδρομίας | EMPLOY EDU Σύμβουλοι Εκπαίδευσης & Σταδιοδρομίας