Νέα και άρθρα
Άρθρα για για την Εκπαίδευση & την Απασχόληση.

Ποια κατεύθυνση να ακολουθήσω ;


Από τις πρώτες και ίσως πιο σημαντικές αποφάσεις που οφείλει να πραγματοποιήσει ένας μαθητής στην αρχή της Β ΄Λυκείου ,είναι η επιλογή κατεύθυνσης. Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός, έλεγαν οι αρχαίοι μας πρόγονοι και φυσικά κάτι ήξεραν καλύτερα, αφού η επιλογή κατεύθυνσης συνδέεται αρχικά με την ακαδημαϊκή και στη συνέχεια με τη επαγγελματική πορεία κάποιου.

Αρχικά στη Β΄ λυκείου υπάρχουν δύο (2) Ομάδες Προσανατολισμού, αυτή των Ανθρωπιστικών και αυτή των Θετικών Σπουδών. Τα επιπλέον μαθήματα, πέραν των μαθημάτων γενικής παιδείας, που περιλαμβάνονται στην ομάδα των Ανθρωπιστικών Σπουδών είναι η Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία και τα Λατινικά, ενώ στην ομάδα των Θετικών Σπουδών η Φυσική και τα Μαθηματικά.

Προκείμενου να έχει κάποιος πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση στην Γ΄ Λυκείου, θα πρέπει αρχικά να μελετήσει τις τρεις (3) ομάδες προσανατολισμού, στις οποίες αντιστοιχούν τα τέσσερα (4) επιστημονικά πεδία από το οποία ο μαθητής μπορεί να επιλέξει μόνο ένα. Συγκεκριμένα, στην Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, στην οποία αντιστοιχεί το πρώτο (1ο) Επιστημονικό πεδίο, περιλαμβάνονται τα μαθήματα των Αρχαίων Ελληνικών, της Ιστορίας, της Έκθεσης και των Λατινικών. Στη συνέχεια στην Ομάδα Προσανατολισμού των Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας, αντιστοιχούν το δεύτερο( 2ο ) Επιστημονικό Πεδίο στην περίπτωση που κάποιος/α μαθητής/τρια επιλέξει τις Θετικές Σπουδές και το τρίτο (3ο )Επιστημονικό Πεδίο στην περίπτωση που επιλέξει κάποιος/α τις σπουδές Υγείας. Στην περίπτωση που κάποιος/α επιλέξει την Ομάδα Προσανατολισμού των Θετικών Σπουδών θα εξεταστεί στα μαθήματα της Φυσικής, της Χημείας , της Έκθεσης και των Μαθηματικών, ενώ εάν ο μαθητής/τρια επιθυμεί να επιλέξει σχολές του 3ου Επιστημονικού πεδίου στα μαθήματα της Βιολογίας, της Φυσικής,της Έκθεσης και της Χημείας. Τέλος προσφέρεται η Ομάδα Προσανατολισμού των Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, όπου οι μαθητές/τριες έχουν πρόσβαση στις σχολές του τέταρτου( 4ου )Επιστημονικού Πεδίου και εξετάζονται στα μαθήματα των Μαθηματικών, της Πληροφορικής, της Οικονομίας και της Έκθεσης.

Ακόμη και μετά το πέρας της Β λυκείου λοιπόν, οι μαθητές της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών διερωτώνται για το εάν θα ακολουθήσουν την ομάδα προσανατολισμού των Θετικών Σπουδών, την Ομάδα Προσανατολισμού των Επιστημών Υγείας ή την ομάδα προσανατολισμού των Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής.

Είναι σημαντικό ως εκ τούτου, πριν προβεί ένας μαθητής σε αυτήν την τόσο σημαντική επιλογή, να διερευνήσει τα ενδιαφέροντα και τις ιδιαίτερες κλίσεις του και να τα συνδυάσει με τις βασικότερες για τον/την ίδιο/α επαγγελματικές του/της αξίες. Στη συνέχεια, να δει τις σχολές που περιέχει το κάθε επιστημονικού πεδίο, προκειμένου να έχει πλήρη γνώση των επιλογών του/της. Δεν επιλέγει κάποιος/α Επιστημονικό Πεδίο με βάση μια μόνο σχόλη. Χρειάζεται από κάθε επιστημονικό πεδίο να διαθέτει ένα εύρος επιλογών, με βάση πάντα τις κλίσεις του/της ,οι οποίες θα αφορούν τόσο την επίτευξη υψηλών όσο και χαμηλών βαθμολογιών. Επιπλέον οι μαθητές, δεν θα πρέπει να επηρεάζονται από το εάν δεν έχουν καλές βαθμολογίες σε ένα μάθημα, εφόσον είναι καλοί στα υπόλοιπα τρία. Χρειάζεται να επικεντρωθούν στα τρία δυνατά τους μαθήματα και να προσπαθήσουν να διαχειριστούν όσο καλύτερα μπορούν το τέταρτο. Τέλος, δεν θα πρέπει να επηρεάζονται από την γνώμη των άλλων. Ο τρόπος με τον οποίο τους φαντάζεται κάποιος, δεν είναι κριτήριο για να επιλέξουν επάγγελμα. Εννοείται ότι λαμβάνουν και αξιολογούν τα μηνύματα που τους δίνει το περιβάλλον τους, ωστόσο η απόφαση είναι δική τους γιατί το μέλλον τους ανήκει.

Το επάγγελμα που θα ασκήσει κάποιος/α στο μέλλον είναι πολύ σημαντικό να τον/την αντιπροσωπεύει, καθώς θα καταλαμβάνει ένα σημαντικό κομμάτι της καθημερινής του/της ζωής. Το επιστημονικό πεδίο ως εκ τούτου, που θα επιλέξει ένας μαθητής θα καθορίσει και τις επιλογές που θα πραγματοποιήσει κατά την συμπλήρωση του μηχανογραφικού του/της δελτίου. Όσο πιο άμεσα και αποτελεσματικά επιλέξει Ομάδα Προσανατολισμού ο/η μαθητής/τρια, τόσο πιο γρήγορα θα του δοθεί η δυνατότητα να οργανωθεί προκειμένου να πετύχει το στόχο του/της. Ταυτόχρονα, γνωρίζοντας τις σχολές και τα τμήματα που διαθέτει το κάθε επιστημονικό πεδίο, θα μπορέσει να θέσει πιο ξεκάθαρους στόχους.

Οι μαθητές/τριες Α΄-Β΄-Γ Λυκείου θα έχουν την δυνατότητα να διερευνήσουν τα στοιχεία της προσωπικότητάς τους, τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντα τους και να τα αντιστοιχίσουν με τα επαγγέλματα που τους ταιριάζουν. Μέσω της πραγματοποίησης ενός αξιόπιστου εργαλείου επαγγελματικού προσανατολισμού, όπως είναι το τεστ ADVISOR, σε συνδυασμό πάντα με την καθοδήγηση των εξειδικευμένων Συμβούλων Επαγγελματικού Προσανατολισμού της επιστημονικής ομάδας της EMPLOY EDU Σύμβουλοι Εκπαίδευσης και Σταδιοδρομίας, οι μαθητές/τριες θα επιλέξουν πιο εύκολα Ομάδα Προσανατολισμού και Επιστημονικό Πεδίο και θα μπορέσουν να σχεδιάσουν το επαγγελματικό τους μέλλον με μεγαλύτερη αισιοδοξία και αυτοπεποίθηση.


Μαρία Κουμανδέρη, Σύμβουλος Σταδιοδρομίας | EMPLOY EDU Σύμβουλοι Εκπαίδευσης & Σταδιοδρομίας