Νέα και άρθρα
Άρθρα για για την Εκπαίδευση & την Απασχόληση.

Γιορτές και διαχείριση Χρόνου

   “Ο χρόνος είναι ο πιο πολύτιμος πόρος. Δεν μπορούμε να τον αποθηκεύσουμε ή να τον αυξήσουμε, μπορούμε μόνο να τον χρησιμοποιήσουμε αποτελεσματικά”. Peter Drucker

  Τα τελευταία χρόνια, η αυξανόμενη σχολική πίεση, οι υψηλές ακαδημαϊκές απαιτήσεις και ο έντονος ρυθμός της καθημερινότητας καθιστούν το άγχος έναν από τους σημαντικότερους παράγοντες που επηρεάζουν την ψυχική υγεία και την επίδοση των μαθητών του Λυκείου. Ένα στοιχείο που συχνά παραβλέπεται, αλλά συνδέεται άμεσα με την αύξηση ή μείωση των επιπέδων άγχους, είναι ο τρόπος με τον οποίο οι μαθητές οργανώνουν και αξιοποιούν τον χρόνο τους. Η διαχείριση χρόνου δεν αποτελεί απλώς τεχνική δεξιότητα· είναι μια πολυδιάστατη διαδικασία που επηρεάζει τη συμπεριφορά, τη συγκέντρωση, την αποτελεσματικότητα και την αίσθηση ελέγχου που έχει ο μαθητής για τις υποχρεώσεις του.

Η έλλειψη στρατηγικών οργάνωσης συχνά οδηγεί σε συσσώρευση εργασιών, αναβλητικότητα και αυξημένη ψυχολογική πίεση, ενώ αντίθετα η εφαρμογή κατάλληλων μεθόδων προγραμματισμού μπορεί να λειτουργήσει προστατευτικά απέναντι στο άγχος. Στο πλαίσιο αυτό, η διερεύνηση της σχέσης ανάμεσα στη διαχείριση χρόνου και στα επίπεδα άγχους των μαθητών αποκτά ιδιαίτερη σημασία, καθώς επιτρέπει την κατανόηση όχι μόνο των αιτιών του φαινομένου, αλλά και των παρεμβάσεων που μπορούν να ενισχύσουν την αυτορρύθμιση, την ευημερία και την ακαδημαϊκή τους επιτυχία. Το παρόν άρθρο επιδιώκει να φωτίσει αυτή τη σχέση, παρουσιάζοντας θεωρητικές προσεγγίσεις, ερευνητικά δεδομένα και πρακτικές εφαρμογές που μπορούν να συμβάλουν στην αποτελεσματική υποστήριξη των μαθητών.

 Σύμφωνα με την πρόσφατη μελέτη «Χρόνια πίεση χρόνου ως προγνωστικός παράγοντας για τα συμπτώματα κατάθλιψης, άγχους και στρες» (Ogden, R. et al., 2025), η χρόνια πίεση χρόνου αποτελεί σημαντικό παράγοντα πρόβλεψης των συμπτωμάτων κατάθλιψης, άγχους και στρες σε όλες τις χώρες που μελετήθηκαν.

Ο χρόνος συχνά μοιάζει να μας διαφεύγει και, όταν χαθεί, δεν μπορεί να ανακτηθεί. Παρά την τεχνολογική πρόοδο και τις πολιτικές που προωθούν ισορροπία μεταξύ εργασίας και ζωής, πολλοί εξακολουθούν να βιώνουν συνεχή πίεση χρόνου, με αρνητικές συνέπειες για την ψυχική τους ευημερία και την κοινωνική τους ζωή.

Η χρόνια πίεση χρόνου δεν αφορά μόνο το αντικειμενικό έλλειμμα χρόνου για την ολοκλήρωση καθημερινών υποχρεώσεων, αλλά και την επίμονη υποκειμενική αίσθηση ότι ο χρόνος δεν φτάνει. Σύγχρονες προσεγγίσεις τη διακρίνουν σε δύο βασικές διαστάσεις: την αίσθηση βιασύνης (feeling harried), δηλαδή τα επίμονα συναισθήματα άγχους και απογοήτευσης που προκαλεί η γρήγορη ροή του χρόνου, και τη γνωστική αντίληψη της έλλειψης χρόνου (cognitive awareness of time shortage), δηλαδή την αναγνώριση των περιορισμένων χρονικών περιθωρίων. Οι δύο αυτές διαστάσεις μπορούν να αξιολογηθούν με έγκυρα ερευνητικά εργαλεία, όπως το Chronic Time Pressure Inventory.

Με βάση τα ευρήματα της μελέτης, η διαρκής αίσθηση βιασύνης φαίνεται να παίζει καθοριστικό ρόλο στην ψυχική ευημερία, συνδέοντας υψηλότερα επίπεδα κατάθλιψης, άγχους και στρες σε διαφορετικούς πληθυσμούς. Η πίεση χρόνου μπορεί να ενισχύσει τα συμπτώματα μέσω διαφόρων μηχανισμών:

  1. Διαταραχή ύπνου: Η αίσθηση βιασύνης συνδέεται με κακή ποιότητα ύπνου, ενώ η έλλειψη καλού ύπνου αυξάνει την υποκειμενική πίεση χρόνου λόγω κόπωσης.
  2. Αίσθηση αποτυχίας: Η αδυναμία ολοκλήρωσης των υποχρεώσεων μπορεί να προκαλέσει αισθήματα ενοχής ή αναξιότητας, ενισχύοντας την απελπισία.
  3. Μειωμένη εκτελεστική λειτουργία: Η αυξημένη πίεση χρόνου επηρεάζει τη γνωστική λειτουργία, μειώνοντας την ικανότητα συγκέντρωσης και διαχείρισης των απαιτήσεων, γεγονός που επιδεινώνει τα συμπτώματα κατάθλιψης, άγχους και στρες.

Επιπλέον, η πίεση χρόνου μπορεί να λειτουργεί τόσο ως αιτιολογικός παράγοντας όσο και ως επιδεινωτικός παράγοντας: η μειωμένη συγκέντρωση και η έλλειψη ύπνου λόγω προϋπαρχόντων συμπτωμάτων μπορούν να αυξήσουν την πίεση χρόνου, ενισχύοντας την αίσθηση υπερφόρτωσης, αποτυχίας και ευερεθιστότητας. 

Η αποτελεσματική χρήση του χρόνου περιλαμβάνει την ικανότητα να καθορίζουμε προτεραιότητες, να οργανώνουμε σωστά τις υποχρεώσεις μας, να αποφεύγουμε δραστηριότητες που καταναλώνουν άσκοπα χρόνο και να διατηρούμε ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής. Η σωστή διαχείριση του χρόνου σημαίνει ότι μπορούμε να συντονίσουμε τον τρόπο εργασίας μας με τις απαιτήσεις του περιβάλλοντος γύρω μας.
Για να αξιοποιήσουμε τον χρόνο μας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, είναι σημαντικό πρώτα να κατανοήσουμε πώς τον αντιλαμβανόμαστε και τον βιώνουμε. Συχνά χρησιμοποιούμε εκφράσεις όπως «δεν έχω χρόνο» ή «δεν προλαβαίνω», που αντικατοπτρίζουν τους γρήγορους ρυθμούς της καθημερινότητας και τις πολλαπλές ταυτόχρονες υποχρεώσεις μας. Ωστόσο, η χρήση αυτών των φράσεων συχνά μεταθέτει την ευθύνη για τη διαχείριση του χρόνου, αντί να ενισχύει την προσωπική υπευθυνότητα στον τρόπο που τον οργανώνουμε. . Όπως τονίζουν οι Covey, Merrill & Merrill (1994), η αποτελεσματική διαχείριση χρόνου σχετίζεται κυρίως με την διαχείριση του “εαυτού” και τον εντοπισμό των ουσιαστικών προτεραιοτήτων, παρά με το απλό «στρίμωγμα» δραστηριοτήτων στο ημερολόγιο. Είναι η ικανότητα να πει κανείς «όχι» στα μη ουσιώδη, ώστε να πει «ναι» στα ουσιώδη, με τρόπο που να συντονίζεται με τις προσωπικές του αξίες και τους στόχους του. Στην πραγματικότητα είνα μια στάση αυτογνωσίας, υπευθυνότητας και ωριμότητας.

Παρεμβάσεις που εστιάζουν στην ενίσχυση των δεξιοτήτων διαχείρισης χρόνου ή στη μείωση της συναισθηματικής πίεσης λόγω έλλειψης χρόνου μπορεί να συμβάλλουν στην ενίσχυση της ψυχικής ευημερίας.Τα ευρήματα της μελέτης υπογραμμίζουν τη σημασία της αντιμετώπισης της έλλειψης χρόνου ως καθοριστικού παράγοντα για τη διατήρηση και προαγωγή της ευημερίας. Η εν λόγω αντιμετώπιση θα μπορούσε να επέλθει μέσα από τη χρήση συγκεκριμένων στρατηγικών οι οποίες προσαρμόζονται κατά περίπτωση στις ανάγκες και στην ιδιοσυγκρασία του κάθε μαθητή/τριας.

Παρακάτω θα   παρουσιάσουμε ορισμένες από τις πιο διαδεδομένες στρατηγικές διαχείρισης χρόνου  και ιεράρχησης προτεραιοτήτων  ώστε οι μαθητές/τριες να μπορέσουν να τις αξιοποιήσουν με απώτερο σκοπό να περιορίσουν το άγχος του και να καταστούν πιο παραγωγικοί/ες στον μαραθώνιο που αποκαλείται ¨ελληνικό Λύκειο¨ .

Στρατηγικές διαχείρισης χρόνου

1. Η Μήτρα Διαχείρισης Χρόνου" (Time Management Matrix) ή αλλιώς η μέθοδος Eisenhower αποτελεί ένα από τα πιο γνωστά εργαλεία διαχείρισης χρόνου και μπορεί να συμβάλλει ώστε οι μαθητές  να οργανώνουν τις δραστηριότητές τους με βάση δύο βασικές διαστάσεις: το πόσο σημαντική και το πόσο επείγουσα είναι μια εργασία. Σύμφωνα με τον Αμερικανό πρόεδρο Dwight Eisenhower, «το επείγον σπάνια είναι σημαντικό και το σημαντικό σπάνια είναι επείγον» (Covey, 2013).

Ο πίνακας χωρίζεται σε τέσσερα τεταρτημόρια: 

  • Επείγον & Σημαντικό (Κάν’ το τώρα): Περιλαμβάνει καταστάσεις κρίσης, προβλήματα που απαιτούν άμεση λύση ή προθεσμίες που λήγουν σύντομα. Παράδειγμα: Διάβασμα για διαγώνισμα στις Πανελλήνιες/κατεύθυνση την επόμενη μέρα.
  •  Μη Επείγον & Σημαντικό (Σχεδίασε και Προγραμμάτισε): Αφορά δραστηριότητες που συμβάλλουν σε μακροπρόθεσμους στόχους και προσωπική ανάπτυξη, όπως εκπαίδευση, σχεδιασμός έργων ή στρατηγική. Είναι το τεταρτημόριο που οδηγεί στη βιώσιμη επιτυχία. Παράδειγμα: Μακροπρόθεσμη προετοιμασία για Πανελλήνιες με εβδομαδιαίο πρόγραμμα. Καθημερινή μελέτη για βελτίωση αδύναμων μαθημάτων.
  • Επείγον & Μη Σημαντικό (Εκχώρησε): Περιλαμβάνει δραστηριότητες που απαιτούν γρήγορη αντίδραση αλλά δεν έχουν μεγάλη αξία. Παράδειγμα: Αιφνίδιο αίτημα φίλου “να βγούμε τώρα;” ενώ έχεις πρόγραμμα.
  • Μη Επείγον & Μη Σημαντικό (Απόφυγε): Εργασίες που δεν προσθέτουν αξία και αποτελούν χάσιμο χρόνου, όπως η άσκοπη περιήγηση στα κοινωνικά δίκτυα. Βιντεοπαιχνίδια ή social media πάνω από 2 ώρες συνεχόμενα. Παρακολούθηση σειράς «επεισόδιο μετά το επεισόδιο» ενώ έχεις διάβασμα.

 

2. Η τεχνική του Χρονικού Προγραμματισμού (Time Blocking) βασίζεται στη δέσμευση συγκεκριμένων χρονικών διαστημάτων μέσα στην ημέρα για την εκτέλεση προκαθορισμένων εργασιών. Αντί να δουλεύει κανείς με βάση λίστες εργασιών, προγραμματίζει στο ημερολόγιο «μπλοκ» χρόνου για κάθε δραστηριότητα (Newport, 2016). Με αυτό τον τρόπο μειώνονται οι περισπασμοί και ενισχύεται η συγκέντρωση, αφού κάθε χρονικό διάστημα έχει έναν και μόνο σκοπό. Είναι μια τεχνική όπου χωρίζεις τη μέρα σε μπλοκ χρόνου, και κάθε μπλοκ έχει ένα συγκεκριμένο είδος δραστηριότητας.
Δεν λες «θα διαβάσω κάποια στιγμή», αλλά  

  • «17:00–18:00 → Άλγεβρα»
    «20:00–20:30 → Ξεκούραση»
    «21:00–22:00 → Φυσική»  

Έτσι μειώνεται το άγχος και αυξάνεται η συγκέντρωση

3. Η τεχνική του Pomodoro αναπτύχθηκε από τον Francesco Cirillo τη δεκαετία του 1980 και βασίζεται στη διαχείριση του χρόνου με μικρά διαστήματα έντονης συγκέντρωσης, τα οποία εναλλάσσονται με σύντομα διαλείμματα (Cirillo, 2009). Η βασική ιδέα είναι ότι ο ανθρώπινος εγκέφαλος μπορεί να παραμείνει αποδοτικός για περιορισμένο χρονικό διάστημα, γι’ αυτό και η εργασία σπάει σε «κομμάτια» των 25 λεπτών (ένα «pomodoro»), που ακολουθούνται από διάλειμμα 5 λεπτών. Μετά από τέσσερα pomodori, προτείνεται μεγαλύτερο διάλειμμα 15–30 λεπτών.

Ένας τυπικός κύκλος είναι:

  1. 25’ μελέτη (χωρίς κινητό, χωρίς ειδοποιήσεις)
  2. 5’ διάλειμμα
  3. Μετά από 4 κύκλους → μεγάλο διάλειμμα 15–30’

Μπορεί να προσαρμοστεί (π.χ. 40/10 για μεγαλύτερους μαθητές).

Μαθηματικά (Άλγεβρα)

  • Pomodoro 1: 25’ επίλυση εύκολων ασκήσεων
  • Pomodoro 2: 25’ πιο δύσκολες ασκήσεις
  • Pomodoro 3: 25’ διόρθωση λαθών
    Μετά: 15’ διάλειμμα

 Φυσική

  • Pomodoro 4: 25’ θεωρία
  • Pomodoro 5: 25’ ασκήσεις επιπέδου Β
    5’ διάλειμμα

Έκθεση

  • Pomodoro 6: 25’ ιδεοθύελλα (brainstorming)
  • Pomodoro 7: 25’ γράψιμο κειμένου
  • Pomodoro 8: 25’ βελτίωση εκφραστικών μέσων
    Μεγάλο διάλειμμα 20’

Sos. Χρησιμοποίησε χρονόμετρο ή εφαρμογή

Βάλε ξεκάθαρους στόχους σε κάθε Pomodoro. Π.χ.«Θα λύσω 5 ασκήσεις ηλεκτρομαγνητισμού)
Διάλειμμα = πραγματικό διάλειμμα .Όχι TikTok/Instagram (θα σε παρασύρουν σε περισσότερα λεπτά).

Σημείωσε τις “παρεμβολές”. Αν σε διακόψει κάτι, σημείωσέ το και συνέχισε.
Αυτό βελτιώνει την επίγνωση του χρόνου

       Πειραματίσου με διάρκεια. Κανένας μαθητής δεν έχει ίδιο ρυθμό

4. Ο κανόνας Pareto, γνωστός και ως αρχή 80/20, αναφέρει ότι περίπου το 80% των αποτελεσμάτων προέρχεται από το 20% των αιτιών (Koch, 2018). Στη διαχείριση χρόνου αυτό σημαίνει ότι ένα μικρό ποσοστό δραστηριοτήτων συμβάλλει στο μεγαλύτερο μέρος της απόδοσης. Αναγνωρίζοντας ποιες είναι αυτές οι «λίγες αλλά καθοριστικές» εργασίες, μπορούμε να εστιάσουμε εκεί τις προσπάθειές μας, αντί να σπαταλάμε ενέργεια σε δευτερεύουσες δραστηριότητες. Στον σχολικό χώρο σημαίνει ότι λίγες, πολύ σημαντικές δραστηριότητες/ασκήσεις φέρνουν το μεγαλύτερο μέρος της επιτυχίας

 

Γράψε 10 πράγματα που πρέπει να διαβάσεις, κύκλωσε τα 2 πιο σημαντικά (το 20%) και ξεκίνα από αυτά. Μετρά πόση πρόοδο κάνεις χρησιμοποιώντας μόνο αυτά τα δύο.

Αν καλύπτεται το 80% της ύλης → πέτυχες την εφαρμογή 
Ο κανόνας Pareto βοηθάει να μην χάνεται χρόνος.

Παραδείγματα:

  • Χημεία: Το 20% των κεφαλαίων (π.χ. Οργανική + Στοιχειομετρία) καλύπτει το 80% των θεμάτων εξετάσεων.
  • Μαθηματικά Προσανατολισμού: Το 20% των μεθοδολογιών (όρια, συνεχείς, παράγωγοι, μονοτονία) χρησιμοποιείται στο 80% των λύσεων.
  • Έκθεση: Το 20% των δομικών φράσεων (συνδετικές λέξεις, διαρθρωτικοί δείκτες) βελτιώνει το 80% της ποιότητας γραπτού.

    SOS Μην προσπαθείς να τα κάνεις όλα τέλεια — στόχευσε την ουσία.

  • Ξεκίνα την ημέρα σου με το “κρίσιμο 20%”.
  • Ιδανικά συνδύασέ το με Pomodoro για ακόμα καλύτερη απόδοση.
  • Χρησιμοποίησε το και για χαλάρωση:
    → Το 20% των δραστηριοτήτων που σου δίνουν χαρά φέρνουν το 80% της ξεκούρασης

Τεχνικές ιεράρχησης προτεραιοτήτων 

1) Η σημασία της στοχοθεσίας στη διαχείριση του χρόνου (SMART) 

 

Η στοχοθεσία αποτελεί κεντρικό στοιχείο της αποτελεσματικής διαχείρισης χρόνου, καθώς οι στόχοι καθορίζουν την κατεύθυνση, τη σειρά προτεραιοτήτων και το πλαίσιο λήψης αποφάσεων. Ένα από τα πιο διαδεδομένα μοντέλα είναι τα κριτήρια SMART, σύμφωνα με τα οποία οι στόχοι πρέπει να είναι Specific (Συγκεκριμένοι), Measurable (Μετρήσιμοι), Achievable (Εφικτοί), Relevant (Σχετικοί) και Time-bound (Χρονικά προσδιορισμένοι) (Doran, 1981). Η χρήση αυτού του μοντέλου επιτρέπει στους/στις επαγγελματίες να μετατρέπουν γενικές επιθυμίες σε σαφείς, εφαρμόσιμους στόχους.

Στόχος: Βελτίωση καθημερινής μελέτης

S (Specific): Θα μελετώ οργανωμένα σύμφωνα με πρόγραμμα.
M (Measurable): Για τουλάχιστον 90 λεπτά καθημερινά.
A (Achievable): Με 3 μπλοκ των 30 λεπτών.
R (Realistic): Με δεδομένο το πρόγραμμα φροντιστηρίου και σχολείου.
T (Time-bound): Για τις επόμενες 4 εβδομάδες.
«Θα μελετώ 90 λεπτά καθημερινά, χωρισμένα σε 3 × 30λεπτα, για τις επόμενες 4 εβδομάδες.»

2) Η μέθοδος ABCDE αναπτύχθηκε από τον Brian Tracy (2001) και αποτελεί μια πρακτική τεχνική ιεράρχησης προτεραιοτήτων. Βασίζεται στη λογική ότι όλες οι εργασίες δεν έχουν την ίδια σημασία και ότι η σωστή ταξινόμησή τους επιτρέπει την καλύτερη αξιοποίηση του χρόνου. Κάθε εργασία κατηγοριοποιείται με ένα γράμμα: 

  • A: Εργασίες υψίστης σημασίας, που αν δεν γίνουν θα έχουν σοβαρές συνέπειες. 
  • B: Σημαντικές εργασίες, που όμως δεν είναι τόσο κρίσιμες όσο οι Α. 
  • C: Εργασίες που καλό είναι να γίνουν, αλλά δεν έχουν συνέπειες αν καθυστερήσουν.
  • D: Εργασίες που μπορούν να εκχωρηθούν. 
  • E: Εργασίες που πρέπει να εξαλειφθούν γιατί δεν προσθέτουν αξία. 

 Λίστα με εργασίες της ημέρας:

  1. Διάβασμα για τεστ Λογοτεχνίας αύριο
  2. Τρεις ασκήσεις Μαθηματικών
  3. Μελέτη Ιστορίας για τεστ σε μία εβδομάδα
  4. Προσθήκη υλικού για το Project Τεχνολογίας
  5. Τακτοποίηση ντοσιέ
  6. Μάθημα κιθάρας 19:00
  7. Ενημέρωση σημειώσεων Φυσικής
  8. 30 λεπτά TikTok
  • A)Τεστ Λογοτεχνίας για αύριο 

    Ασκήσεις Μαθηματικών (πρέπει να παραδοθούν)

  • B)Μελέτη Ιστορίας (τεστ σε 7 ημέρες) 

     Προετοιμασία project Τεχνολογίας

  • C) Τακτοποίηση ντοσιέ

     Οργάνωση σημειώσεων Φυσικής

D) Ζητώ από συμμαθητή φωτοτυπία για ένα φύλλο Αρχαίων που μου λείπει.

  • E) TikTok → Μόνο στο τέλος και μόνο αν έχει γίνει A + B.

Μπορεί να συδυαστεί και με την τεχνική του Time Blocking

  • A εργασίες (υψηλότερη προτεραιότητα):
    16:00–17:00 Λογοτεχνία
    17:10–17:40 Μαθηματικά
  • B εργασίες (σημαντικές):
    18:00–18:30 Ιστορία
    18:30–19:00 Project
  • C εργασίες (αν περισσέψει χρόνος):
    Μετά το μάθημα (19:00–20:00): τακτοποίηση ή σημειώσεις
  •  E δραστηριότητες:
    Social μόνο στο τέλος (αν όλα τα άλλα έχουν ολοκληρωθεί).

 3)Aξιοποίηση  Ψηφιακών Εργαλείων σχεδιασμού και παρακολούθησης εργασιών π.χ.Google calendar 

Το Google Calendar είναι ένα από τα πιο διαδεδομένα ψηφιακά εργαλεία διαχείρισης χρόνου και προγραμματισμού. Επιτρέπει τον προγραμματισμό ραντεβού, την οργάνωση εκδηλώσεων, τη δημιουργία υπενθυμίσεων και την κοινή χρήση ημερολογίων με άλλους συνεργάτες. Η λειτουργικότητά του βασίζεται στη δυνατότητα συγχρονισμού με διάφορες συσκευές (υπολογιστές, tablets, κινητά), προσφέροντας ευελιξία και άμεση ενημέρωση.

  1. Καταχώριση του σχολικού προγράμματος
  2. Μπλοκάρισμα χρόνου μελέτης (Time Blocking)
  3. Χρήση χρωματισμών (Color Coding)
  4. Υπενθυμίσεις για τεστ, διαγωνίσματα και εργασίες
  5. Χρήση των επαναλαμβανόμενων events
  6. Στόχοι μελέτης (Goals)
  7. Καταγραφή μεγάλων εργασιών με διαχωρισμό σε βήματα
  8. Χρήση “Tasks” μέσα στο Google Calendar
  9. Εβδομαδιαία ανασκόπηση (Weekly Review)
  10. . Συγχρονισμός με κινητό και tablet

4 )Σύγχρονες και ολιστικές τεχνικές για τη διαχείριση χρόνου 

 Φάε τον βάτραχό σου (Brian Tracy) Η τεχνική «Φάε τον βάτραχό σου» (Eat That Frog) προτάθηκε από τον Brian Tracy (2001) και βασίζεται στην ιδέα ότι αν ξεκινήσουμε την ημέρα μας με την πιο δύσκολη ή σημαντική εργασία («τον βάτραχο»), τότε το υπόλοιπο της ημέρας θα είναι πιο παραγωγικό και λιγότερο αγχωτικό. Ο «βάτραχος» αντιπροσωπεύει την εργασία που αναβάλλουμε συνεχώς, αλλά η ολοκλήρωσή της έχει τον μεγαλύτερο αντίκτυπο στα αποτελέσματά μας.

Ο Γιάννης έχει:

  • Μαθηματικά (3 δύσκολες ασκήσεις)
  • Αγγλικά (λεξιλόγιο 15’
  • Ιστορία (διάβασμα 2 σελίδες)

Βάτραχος = οι ασκήσεις Μαθηματικών (το πιο δύσκολο + πρέπει να παραδοθεί)

Πρόγραμμα με τη μέθοδο time blocking
16:00–16:45 Μαθηματικά (Βάτραχος)
17:00–17:20 Αγγλικά
17:20–17:40 Ιστορία

Με τη μέθοδο ABCDE:Ο “βάτραχος” είναι πάντα εργασία Α1 (η πιο σημαντική όλων).

 Με το Google Calendar: Ο μαθητής μπορεί να βάλει event:
16:00–16:45 Eat That Frog: Μαθηματικά

Οι παραπάνω στρατηγικές μπορούν να συνδυαστούν αποτελεσματικά λαμβάνοντας υπόψιν του κάθε φορά ο ενδιαφερόμενος/η την ιδιοσυγκρασία του/της και τις υποχωρήσεις που είναι διατεθειμένος/η να πραγματοποιήσει προκειμένου να φτάσει στην επίτευξη του στόχου του/της. Ο σωστός προγραμμάτισμος συνεπάγεται λιγότερη αναβλητικότητα και κατ επέκταση  λιγότερο άγχος μέσα στην ημέρα, καλύτερη διαχείριση δύσκολων μαθημάτων, αίσθηση επιτυχίας από νωρίς και συνεχή βελτίωση  των προτεραιοτήτων του/της.

Η ενσυνειδητότητα (mindfulness) συνδέεται με την ικανότητα να είμαστε πλήρως παρόντες στη στιγμή, αναγνωρίζοντας τις σκέψεις και τα συναισθήματά μας χωρίς κριτική (Kabat-Zinn, 2003). Όταν εφαρμόζεται στη διαχείριση χρόνου, μετατρέπεται σε «επίγνωση χρόνου», δηλαδή σε μια πρακτική που μας βοηθά να εστιάζουμε σε αυτό που πραγματικά κάνουμε, να αποφεύγουμε τους περισπασμούς και να χρησιμοποιούμε τον χρόνο πιο ποιοτικά. Μόνο τότε είμαστε πραγματικά ελεύθεροι απαλλαγμένοι από το άγχος και την πίεση να πετύχουμε όχι μόνο το ¨ζην¨αλλά το πολυπόθητο ¨ευ ζήν¨.

Η EMPLOY EDU Σύμβουλοι Εκπαίδευσης & Σταδιοδρομίας διαθέτει μια διακεκριμένη επιστημονική ομάδα με πολυετή εμπειρία σε θέματα επαγγελματικού προσανατολισμού, καριέρας και για το μέλλον της εργασίας